Puțin despre rebranding in TV…

Încep prin a spune că am terminat primul an de facultate; o facultate în care studiez marketing. Fie, nu am învățat prea multe în primul an, dar de-a lungul vieții am văzut reclame, schimbări de conținut, schimbări de design… Un exemplu potrivit și apropiat mie este nimeni alta decât compania Coca-Cola ce a decis anul trecut să se orienteze asupra unui concept prin care a înglobat toate produsele sub un singur nume, cu mici adăugiri (nu mai există Coca-Cola Zero, ci Coca-Cola cu zero calorii). A fost o schimbare decentă, deloc drastică în opinia mea, făcută cu o finețe extraordinară. Cred că mai există exemple asemănătoare, însă nu îmi vine niciunul acum în minte. În schimb, când vine vorba de rebranding „gone wrong” cred că pot să aduc în discuție schimbarea vehiculată ieri pe site-ul paginademedia.ro care, din punctul meu de vedere, nu este deloc de bun augur. Dacă nu v-ați făcut timp să dați click pe link, am să spun eu mai pe scurt ce scrie acolo: ProTV a înregistrat la OSIM (instituția care se ocupă cu mărci și alte chestii) diferite nume și designuri pentru viitoarele canale Pro2, ProX, Pro Gold.

Ei bine, nu cred că mai are rost să zic ce vor înlocui aceste mărci, lipsite de sens și valori, din toamnă. Probabil că acum cine citește ce scriu și a mai luat cunoștiință de alte artiole ale mele va crede că am o mică problemă cu Acasă. Probabil că am. Nu știu cât de șocantă ar fi pentru cineva schimbarea Sport.ro – Pro X. Oricum Sport.ro a trecut prin niște modificări serioase în ultima perioadă și și-a pierdut esența iar Acasă Gold nu știu ce fel de experiment a fost. Și Acasă a pierdut din esență, cu toate schimbarile de logo și grilă însă am mai spus și voi mai spune. Unele lucruri sunt menite să nu fie schimbate, să ramână așa pentru că omul va asocia acel logo, acele culori cu ceva, cu o trăire, cu o valoare, cu o amintire. Revin la exemplul de mai sus cu Coca-Cola; este cel mai recunoscut brand din lume, iar acest lucru s-a datorat puținelor schimbări pe care le-a suferit marca. Ei bine, în aceeași situație, la nivel național bineînțeles, sunt și ProTV sau Acasă. Nu spun că nu e nevoie de o schimbare; într-adevăr posturile au nevoie de o resuscitare serioasă, dar nu așa. Nu a mers prima idee de conținut? Hai să încercăm alta. Hai să promovăm mai mult canalele. Nu e de ajuns un banner apărut la „fără 10” să aflu ca „dincolo” începe telenovela.

O concluzie de 4 dimineața. Dacă printr-o minune a ajuns aici vreun director de marketing de la Pro, mai gândiți-vă, chiar dacă e prea târziu.

Leave a Reply

