Va trece Pro 2 pe 2?

După cum am mai spus în articolul trecut, în trustul Pro urmează a se produce o schimbare mare de branding, una pe care eu nu am primit-o cu mare drag. Pe scurt, o sa avem logo-uri noi iar Acasă va deveni Pro2, sport.ro se va numi ProX și Acasă Gold va deveni Pro Gold. Pana acum ecuația e destul de simplă și ne putem da seama „din avion” ce public vor avea fiecare în vizor. Și da, Pro X o să fie pentru bărbați, dar nu în felul la care m-am gândit eu prima oară când am auzit numele.

Păi și Pro 2? Da, o să fie un ProTV, doar că doi. Adică o să fie tot un post generalist cu programe cam pentru toata lumea. Un Pro mai mic. Cel puțin asta a fost lăsat de înțeles atunci când s-a prezentat ideea. Conform site-ului paginademedia.ro, din toamnă se va face schimbarea. Acum, în cele câteva zeci de comentarii de pe același site, s-a dezbătut problema schimbării și subiectul a fost întors pe toate părțile. Că e bine, că nu e bine, nu avem cum să știm încă. Eu am primit vestea cu o oarecare reticență și nu sunt sigură că a schimba niște branduri sau elemente atât de cunoscute sunt de bun augur.

Dar să zicem că eu m-am înșelat, spre fericirea tuturor. E capabil, Pro 2 să ajungă pe 2? Și aici mă refer la tot; pe doi la calitatea conținutului, pe doi în ratingul din România etc. Păi potențial sigur că ar exista, că până la urmă istoria tumultoasă a Acasă o să fie ștearsă iar totul se va lua de la capăt. Și aici nu zic cumva că Acasă n-a fost niciodată pe doi, ba chiar intra în competiție directă cu ProTV, după cum am mai spus. Important aici este schimbarea de conținut. Imaginați-vă asta: știți că la colț e o cofetărie la care se vinde un singur tip de desert, cremă de zahăr ars. Și într-o zi, în fața magazinului e un panou „Intrați, desert nou”. Urmați instrucțiunile și descoperiți că nu se mai vinde crema de zahăr ars, acum se vinde un desert în dreptul căruia scrie „creme brulee”. Alt nume, același conținut. De aici trageți concluziile.

Prin urmare, da, Pro 2 poate ajunge pe 2, dar are nevoie și de o schimbare de conținut. Să zicem că orice schimbare de conținut ar fi făcut la Acasă tot nu ar fi fost utilă deoarece telespectatorii vedeau cu aceiași ochi programul. Acum însă a sosit ocazia potrivită pentru a face ceva super pentru posturile secundare. Dacă o parte de conținut s-ar muta de pe ProTv pe 2 sau chiar să aibă propriul conținut, nu văd de ce nu acest „frate mai mic” nu ar face o competiție serioasă celorlalte posturi.

Leave a comment